På fredag: Kamelen genom nålsögat

På fredag har vi ingen gäst som talare, utan jag kommer själv att hålla en undervisning den här gången. Rubriken om kamlen är ett citat av Jesus: "Ja, jag säger er: det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålsöga än för en rik att komma in i Guds rike.” Det kommer alltså att handla om pengar på fredag. 

Nu när jag bläddrat i Bibeln och funderat över vad jag ska säga, så har jag slagits över hur mycket Jesus talar om pengar. Det är massor!  Så pengar är verkligen något vi behöver undervisning om, båda unga och gamla. Samtidigt är det ett svårt ämne att prata om för det berör oss så på djupet. Vi är känsliga på det området. Men vill vi närma oss Jesus, bli mer hela som människor, då behöver vi omvända oss på alla livets områden. Något som är en livslång process. Och den här fredagen går vi in på ett ganska undangömt, men viktigt område: Vår relation till pengar och ägodelar. 

Du är mycket välkommen!

Vi börjar kl 19.00 med lovsång och bön i kyrksalen. 

Mvh

/ Jonas Edsberger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0