Utrikeskorrespondenten rapporterar

Godafton mina godingar. Jag, Kristoffer, befinner mig i norr i den ljuva orten Åre. Vid min sida har jag den fabulösa Johannes Andersson. Han hälsar hej. Jag är med Buråskyrkan på sportlovsläger. Här i Åre erbjuds 117 centimeter snö, en avrättningsanordning (en ice cross-bana. Den ser helt livsfarlig ut) och hejdundrans mycket skidåkning. Det gillar jag! Tyvärr har västanvinden hittat ett flow och tillåter oss inte att åka upp till toppen av Åreskutan, men lika glad är jag för det, för jag har varit där många gånger tidigare. Mitt tips till er som ska till Åre snart är att åka carvingåken i Tottbacken och Högåsbacken. Två lugna, fina, välpreparerade röda backar.
Lavinrisken är för tillfället en 4:a. Jag håller mig till pisten.
Igår, onsdag, var en fantastisk dag. Jag använde mig av appen "King of the slope" och uppnådde sammanlagt 10535 fallhöjdsmeter på en dag. Om det inte säger er så mycket så kan jag säga att det är ett respektabelt resultat. Tänk er, Mount Everest är 8848 meter högt. Kolla upp. Där ser ni mig. Yeah.
Jag vill önska er alla en grym dag imorgon i idrottshallen. Kör hårt. Kör lugnt. Kör kul. Kör som ni behagar.
Frid! Kristoffer

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har sett deras ice-skate-bana på SVT-play. Ser helt galet ut!

2012-02-17 @ 10:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0